top of page

Lifestyle & Gezondheid

Openbaar·5 leden

op een dieper niveau.

Winti is een Afro-Surinaamse spirituele levenswijze die verweven is met mijn familiegeschiedenis. Het is een geloofssysteem dat sterk verbonden is met de natuur, voorouders en de kosmos. Voor mij betekent Winti het vinden van balans tussen lichaam, geest en ziel. Het gaat om het herstellen van mijn innerlijke harmonie en het terugvinden van mijn ware zelf.

Na jarenlang te hebben gestreden met mijn depressie en financiële problemen, voelde ik me verloren en zonder richting. Ik merkte dat ik mezelf was kwijtgeraakt in de drukte en de chaos van het dagelijks leven. Ik zocht naar manieren om weer in contact te komen met mijn innerlijke kracht en om mezelf te helen.

Het pad naar zelfontdekking en balans is geen makkelijke weg. Het vereist zelfreflectie, eerlijkheid en de bereidheid om de confrontatie met jezelf aan te gaan. Het betekent ook dat je oude patronen en overtuigingen los moet laten en ruimte moet maken voor nieuwe inzichten en groei.

Voor mij begon deze reis naar balans met het herontdekken van mijn spirituele roots. Ik begon me te verdiepen in de Winti-traditie en leerde over de verschillende rituelen en gebruiken. Ik ontdekte dat Winti niet alleen gaat over het eren van mijn voorouders, maar ook over het vinden van mijn eigen innerlijke kracht en het in harmonie leven met de natuur.

Door middel van meditatie, rituelen en het luisteren naar mijn intuïtie begon ik langzaam maar zeker weer in contact te komen met mezelf. Ik leerde om te luisteren naar mijn lichaam en mijn emoties serieus te nemen. Ik leerde om mezelf te vergeven voor de fouten die ik had gemaakt en om liefdevol naar mezelf te kijken.

Het proces van zelfontdekking en balans is een continu proces. Het is geen eindbestemming, maar eerder een reis die nooit eindigt. Ik realiseerde me dat het belangrijk is om regelmatig de tijd te nemen voor zelfzorg en zelfreflectie. Het betekent ook dat ik bewust keuzes maak die in lijn zijn met mijn waarden en behoeften.

Hoewel het soms moeilijk is om in balans te blijven in de drukte van het moderne leven, weet ik nu dat het mogelijk is. Door trouw te blijven aan mijn spirituele pad en te blijven werken aan mijn persoonlijke groei, voel ik me sterker en meer in harmonie met mezelf.

Het vinden en behouden van balans is een persoonlijke reis die voor iedereen anders kan zijn. Voor mij heeft het herontdekken van mijn spirituele roots en het verbinden met mijn innerlijke kracht me geholpen om mezelf weer te zien, horen en voelen op een dieper niveau. Het heeft me in staat gesteld om te groeien en te evolueren als mens.

Of je nu kiest voor een spirituele traditie, meditatie, yoga of andere vormen van zelfzorg, het belangrijkste is dat je de tijd neemt om naar jezelf te luisteren en te investeren in je eigen welzijn. Balans is geen einddoel, maar een voortdurende reis die je helpt om het beste uit jezelf te halen en te leven in harmonie met wie je werkelijk bent.

Marisa Lisse

Intuïtief Branding Coach

#balansvinden #zelfontdekking #spiritualiteit #Wintitraditie #innerlijkekracht #zelfzorg #persoonlijkegroei #harmonie #zelfreflectie #dieperlevel #welzijn #brandingmom #momentrepreneurs #watchusgrow

• cindyhawker

Over

Welkom bij de groep Lifestyle & gezondheid! De lifestyle & g...

bottom of page