top of page

Volgens de behoefte Pyramide van wetenschapper Maslow is ademen prioriteit 1! Hoe adem jij?

Als je eerder hebt deelgenomen aan de Vision Board sessie, dan ben je bewust over wat echt belangrijk is in het leven en hoe je kan meten om te weten of je voldoet aan de basisbehoeften.


De eerste basisbehoefte is ademen. Remember. Zuurstof pompen door jouw lichaam zodat je kan denken, bewegen, voelen en leven.


Wij delen in deze blog een aantal zeer bruikbare tips die hopelijk voor jou ok bijdragen aan het bereiken van een gezonde ademhaling zowel overdag als tijdens de slaapperiode. Het is belangrijk dat er genoeg schone zuurstof door jouw longen gaat en dat je geen verschijnselen van slaapapneu ervaart.


Ademhalen lijkt misschien vanzelfsprekend, maar het is eigenlijk een van de belangrijkste dingen die we doen om ons lichaam en onze geest gezond te houden.


Opdracht 1:

Laten we beginnen met een eenvoudige oefening. Ga rechtop zitten en sluit je ogen. Haal diep adem en voel hoe de lucht je longen vult en weer leegloopt. Adem nu nog een paar keer diep in en uit en concentreer je op het ritme van je ademhaling.




Opdracht 2:


Wist je dat ademhalingsoefeningen kunnen helpen om stress en angst te verminderen? Als je je gestrest of angstig voelt, kun je proberen om diep in te ademen en dan langzaam uit te ademen. Dit kan je helpen om je geest te kalmeren en je lichaam te ontspannen.


Opdracht 3:


Ademhaling kan ook helpen om je energieniveau te verhogen. Door diep te ademen, krijg je meer zuurstof in je bloed, wat kan helpen om vermoeidheid te verminderen en je meer alert te maken.


Opdracht 4:


Tot slot willen we je nog een eenvoudige ademhalingsoefening laten zien die je kunt doen om je concentratie te verbeteren. Ga rechtop zitten en adem langzaam in door je neus. Houd je adem een paar seconden vast en adem dan langzaam uit door je mond. Herhaal dit een paar keer en voel hoe je geest helderder wordt.



Bedankt voor het lezen van deze blog over ademhalen. We hopen dat je iets hebt geleerd en dat je deze informatie kunt gebruiken om je lichaam en geest gezond te houden.




9 weergaven0 opmerkingen
bottom of page