Waarom is personal branding juist nu zo’n trend?


Doordat je met een personal brand duidelijk uitdraagt wie je bent, zal je de juiste dingen aantrekken in je leven (zoals opdrachten, banen, baanpromoties, maar ook in het persoonlijke leven; de juiste vrienden/partners).

  • In het huidige internettijdperk zijn een online imago en reputatie enorm belangrijk. Recruiters, werkgevers, potentiële klanten en opdrachtgevers zijn allemaal online aanwezig en ze zullen in de meeste gevallen eerst Google raadplegen voordat ze contact met je zullen leggen.

  • De arbeidsmarkt is aan flink het veranderen. Vroeger werkte je je hele leven bij één bedrijf, maar tegenwoordig is jobhoppen de nieuwe ‘standaard’. Ambitieuze millennials hebben de behoefte om zichzelf te blijven ontwikkelen en hun netwerk uit te breiden.

  • Er is een flinke groei in het aantal zelfstandige ondernemers en daarom is strategisch merkdenken een onmisbare skill geworden om jezelf te kunnen onderscheiden van je concurrenten.

  • In deze betekeniseconomie gaat de menselijke behoefte aan zingeving (purpose) en betekenisvol handelen een steeds grotere rol spelen. Om nieuwe klanten aan je te kunnen binden zal je vanuit jouw drijfveren een sterk en authentiek verhaal moeten vertellen waarmee je doelgroep zich kan identificeren. Als je daarin slaagt, creëer je een sterk en onderscheidend personal brand en ga je merken dat de juiste werkgevers, klanten of opdrachtgevers op je pad zullen komen.




Door middel van een persoonlijk merk kun je jezelf onderscheiden van je concurrenten en je zichtbaarheid vergroten. Je kunt positief opvallen binnen de grijze massa. Dit is natuurlijk wat je wilt, want in de overvloed aan keuzes kiezen werkgevers en opdrachtgevers voor de persoon die hen het meest aanspreekt.

Daarnaast is het verdiepen in je brand een goed moment om te ontdekken wie je diep van binnen bent, en waarom je de dingen doet die je doet. Het helpt je om jouw purpose, persoonlijkheid, talenten, waarden en meningen te verpakken tot een geheel. Dit geeft je zelfvertrouwen een flinke boost!

Een succesvol merk betekent vaak:

  • Meer zelfkennis

  • Een positieve ‘groeimindset’

  • Meer voldoening en zingeving

  • Een gezonde dosis zelfvertrouwen

  • 100% jezelf kunnen/durven zijn

  • Meer persoonlijke doelen behalen

  • Betere zichtbaarheid

  • Je gunfactor vergroten

  • Groei in inkomsten

  • Meer positieve impact maken


Om je meer inzicht te geven in jouw authentieke identiteit en imago, heeft onze ME Partner bij P-Plan een online cursus ontwikkeld. Je leert in de cursus wat personal branding precies inhoudt, hoe je een personal branding plan opstelt en hoe je dit plan succesvol in de praktijk kunt brengen. De 8 P’s van P-Plan helpen je stap voor stap met het bouwen van een krachtig personal brand.

Online cursus: ‘Creëer een succesvol branding plan in 8 stappen.’


Koop hier jouw online cursus Personal Branding




9 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

Juli